marți, 18 martie 2014

Iosif și Beniamin - Partea a doua

Când Beniamin este în cele din urmă adus în Egipt, Iosif îl vede înainte de cina.
Gen 43:29  Iosif a ridicat ochii; și, aruncînd o privire spre frate-sãu Beniamin, fiul mamei sale, a zis: „Acesta este fratele vostru cel tînãr, despre care mi-ați vorbit?” Și a adãugat: „Dumnezeu sã fie bun cu tine, fiule!” 30  Iosif a isprãvit repede, cãci i se rupea inima pentru fratele sãu, și simțea nevoie sã plîngã; a intrat de grab într'o odaie, și a plîns acolo. 
Beniamin îi era foarte drag lui Iosif, deși fratele său mai mic era doar un copil când l-a văzut ultima dată, dacă l-a vazut vreodată. Oh, asculta doar ceea ce i-a spus Iosif lui Beniamin, "Dumnezeu să fie bun cu tine, fiule!" Și nu a fost Dumnezeu bun cu Mireasa fiului său! Ce moment incredibil de emotionant va fi atunci pentru Domnul. Când Mirele va fura Mireasa lui și o va primi la el, ce bucurie va fi atunci în prezența celor doi. Cântarea lui Solomon relatează ceva din iubirea aprinsa dintre cei doi. Știi această iubire, prietene?

Paharul

Capitolul 44 din Geneza este o relatare interesanta a modului în care Iosif i-a intins o cursa lui Beniamin și la folosit pe acesta pentru a-i prinde în capcană pe ceilalți frați. Situația se învârte în jurul paharului de argint a lui Iosif, un pahar folosit pentru "ghicit." Intelesul paharului este important. Ca este ascuns în sacul lui Beniamin este important. Prin folosirea lui Beniamin Iuda a fost prins de asemenea pentru că el era garanție pentru fratele său.
Gen 44:32  Cãci robul tãu s'a pus chezãș pentru copil, și a zis tatãlui meu: „Dacã nu-l voi aduce înapoi la tine, vinovat sã fiu pentru totdeauna fațã de tatãl meu.”
Această dramă interesanta imi vorbește mie de cum cei 144 000 vor fi prinsi intre o piatra (Stânca) și un loc tare, cum se spune. La fel cum Beniamin a fost "cârligul" care l-a prins pe Iuda, Mireasa va fi mijlocul de a-i dobândi pe cei care s-au făcut răspunzători de sângele lui Isus. Dupa cum cursa aceasta s-a realizat prin intermediul paharului de argint al lui Iosif găsit în sacul lui Beniamin, tot la fel va fi descoperirea paharului lui Isus în posesia Miresei ceea ce va aduce pe frați cu umilință înaintea Domnului Cerului.
Cred că sunt cateva caracteristici de bază ale paharului care ne dau o înțelegere asupra a ceea ce se găsește în posesia miresei. În primul rând, este de argint. Argintul este un metal care semnifică răscumpărare. Faptul ca Beniamin are paharul de argint reprezintă adevărul că cei ce compun Mireasa sunt posesia cumparata de Domnul, ca au fost răscumpărați. În al doilea rând, paharul este utilizat pentru ghicire. Ghicirea este de obicei asociata cu vrăjitoria, prezicerile oculte ale viitorului sau achizitia de cunoștințe ascunse, dar hai sa nu presupunem că Iosif a fost implicat într-un fel de contrafacere satanica. Ghicirea lui Iosif era ceva autentic. Amintiți-vă că prin el au fost visele interpretate și că interpretările au fost date de Dumnezeu. Numele dat lui de către Faraon înseamnă "descoperitorul de taine." Paharul pentru ghicire reprezintă capacitatea dată de Dumnezeu de a auzi secrete divine, de a primi revelații de la Dumnezeu. Că aceast pahar de ghicit va fi descoperit în posesia Miresei ofera o perspectiva asupra cauzei care ii determina pe cei 144 000 sa devina gelosi și, probabil, chiar ofensati din cauza asta. Ei vor ști, fără indoiala că revelația acordata acestor persoane va fi cu adevărat lucrarea Dumnezeului părinților lor dupa cum El a lucrat întotdeauna cu profeții care l-au ascultat. În cele din urmă, aceast pahar este paharul lui Iosif, paharul lui Isus. Acesta este paharul pe care l-a băut la Cina de pe urmă. A fost un pahar de promisiune, care va fi îndeplinita atunci când "Beniamin" va fi cu "Iosif" în "Egipt".
Luca 22:17  Și a luat un pahar, a mulțãmit lui Dumnezeu, și a zis: „Luați paharul acesta, și împãrțiți-l între voi; 18  pentrucã vã spun cã nu voi mai bea de acum încolo din rodul viței, pãnã cînd va veni Împãrãția lui Dumnezeu.”
Acesta a fost, de asemenea, un pahar de legământ, o dispoziție, un contract, dorință sau testament.
Luca 22:20  Tot astfel, dupãce au mîncat, a luat paharul, și li l-a dat, zicînd: „Acest pahar este legãmîntul cel nou, fãcut în sîngele Meu, care se varsã pentru voi.”
Într-o dispoziție, este ceva care urmează să fie transferat sau acordat, o proprietate sau un privilegiu. Am observat deja aspectul de răscumpărare în legătură cu semnificatia argintului, și il găsim încă o dată în faptul că sângele vărsat a fost prețul efectiv de răscumpărare!
1Pe 1:18  cãci știți cã nu cu lucruri pieritoare, cu argint sau cu aur, ați fost rãscumpãrați din felul deșert de viețuire, pe care-l moșteniserãți dela pãrinții voștri, 19  ci cu sîngele scump al lui Hristos, Mielul fãrã cusur și fãrã prihanã. 20  El a fost cunoscut mai înainte de întemeierea lumii, și a fost arãtat la sfîrșitul vremurilor pentru voi, 
Ni s-a dat într-adevăr marea binecuvântare și privilegiu al răscumpărării! Cu toate acestea, ceea ce ne-a fost dat este, de asemenea, o responsabilitate, pentru ca paharul noului legământ în sângele lui are o povară care vine cu el. Cei care beau din paharul acesta isi varsa sângele lor la fel cum a facut si el. Acesta este paharul pe care i-a cerut tatălui lui sa-l ia de la el în timp ce era in grădina Ghetsimani și mai târziu l-a apărat în același loc de Petru care, fiind condus de mintea carnală, i-ar fi interzis, in mod ignorant, sa-l bea, cu sabia. Acest pahar este același de care a vorbit mai devreme cu soția și fiii lui Zevedeu.
Mat 20:21  El a întrebat-o: „Ce vrei?” „Poruncește”, I-a zis ea, „ca, în Împãrãția Ta acești doi fii ai mei sã șadã unul la dreapta și altul la stînga Ta.” 22  Drept rãspuns Isus a zis: „Nu știți ce cereți. Puteți voi sã beți paharul pe care am sã-l beau Eu, și sã fiți botezați cu botezul cu care am sã fiu botezat Eu?” „Putem”, I-au zis ei. 23  Și El le-a rãspuns: „Este adevãrat cã veți bea paharul Meu, și veți fi botezați cu botezul cu care am sã fiu botezat Eu: dar a ședea la dreapta și la stînga Mea, nu atîrnã de Mine s'o dau, ci este pãstratã pentru aceia pentru cari a fost pregãtitã de Tatãl Meu.”
Acesta este paharul lui Iosif, acela găsit în sacul lui Beniamin. Martiriu. Aceasta dispoziție a Miresei de a bea din paharul acesta este o mărturie puternică a iubirii.
Luați în considerare următorul pasaj .
1Co 11:23  Cãci am primit dela Domnul ce v'am învãțat; și anume cã, Domnul Isus, în noaptea în care a fost vîndut, a luat o pîine. 24  Și, dupã ce a mulțãmit lui Dumnezeu, a frînt-o, și a zis: „Luați, mîncați; acesta este trupul Meu, care se frînge pentru voi; sã faceți lucrul acesta spre pomenirea Mea.” 25  Tot astfel, dupã cinã, a luat paharul, și a zis: „Acest pahar este legãmîntul cel nou în sîngele Meu; sã faceți lucrul acesta spre pomenirea Mea, ori de cîte ori veți bea din el.” 26  Pentrucã, ori de cîte ori mîncați din pînea aceasta și beți din paharul acesta, vestiți moartea Domnului, pînã va veni El. 27  De aceea, oricine mãnîncã pînea aceasta sau bea paharul Domnului în chip nevrednic, va fi vinovat de trupul și sîngele Domnului. 28  Fiecare sã se cerceteze dar pe sine însuș, și așa sã mãnînce din pînea aceasta și sã bea din paharul acesta. 29  Cãci cine mãnîncã și bea, își mãnîncã și bea osînda lui însuș, dacã nu deosebește trupul Domnului. 30  Din pricina aceasta sînt între voi mulți neputincioși și bolnavi, și nu puțini dorm. 31  Dacã ne-am judeca singuri, n'am fi judecați. 32  Dar cînd sîntem judecați, sîntem pedepsiți de Domnul, ca sã nu fim osîndiți odatã cu lumea. 
Dacă meditezi asupra sensului acestui pasaj vei vedea mai multe perspective valoroase. Aici se gaseste mai mult decât pot sau voi încerca eu să spun, și nici nu pretind că înțeleg tot, dar acesta este un mesaj pentru Mireasa. În ultimele zile, numai Mireasa nu va fi condamnata cu lumea atunci când necazul cel mare izbucnește. Numai ea înțelege cuvintele Domnului, simbolizate prin frângerea pâinii. Numai ea este dispusa de la inceput sa bea cu bună știință din paharul lui. Recunosterea trupului Domnului are legatura cu intelegerea modului in care Mireasa este separata de trup și modul în care Mireasa este scoasa din el. Meritul este problema. Condiția hainei purtatorului este factorul simbolic în determinarea meritului, dacă este sau nu este făcută alba în sângele Mielului.
Paharul de argint pentru ghicit al lui Iosif va fi descoperit în sacul lui Beniamin de administratorul anonim, un arhetip al Sfântului Duh. Acesta este un "lucru al lui Dumnezeu" de la un capăt la celălalt.

Timpul relativ este dezvăluit

Prin intermediul acestei drame interesante din capitolul 44 al Genezei, am învățat cum Domnul va realiza planul său magnific. Acesta a fost bine conceput, iar executarea lui este la timp!
Am explorat unele aspecte profunde ale revelației despre Iosif/Beniamin, care sunt individual demne de a fi explorate individual în continuare, dar scopul acestei prezentări este de a pregăti o bază pentru înțelegerea scenariului care dezvăluie ceva din cronologia sfârșitului vremurilor, și astfel mergem inainte. Punctul din săptămâna Foametei la care are loc însărcinarea celor 144,000 de fiii ai lui Israel va fi prezentat. Dacă nu ai citit încă anexa Ce va fi primirea lor decat, viață din morți? poate ai dori să profiti de această ocazie înainte de a merge mai departe. Fiecare înviere este declanșată de o facțiune cheie din Israel care ajunge să-l accepte pe Iisus, Y'shua HaMashiach. Un adevăr simplu, dar si o revelație uimitoare care-ti va deschide ochii!
Acest scenariu care sunt pe cale să ti-l prezint din Geneza 45 a fost primul de acest fel care mi-a fost descoperit. Acesta a fost un punct de inceput într-o serie uimitoare de descoperiri similare, fiecare dintre care se învârte în jurul delegării celor 144,000 și furtului Miresei! Firul cheie prin care această tapiserie minunată este țesută împreună este cronologia descoperita aici. Descoperirea a ceea ce sunt pe cale sa prezint este ca descoperirea piesei din colț a unui puzzle care conduce la punerea la cap rapidă a bordurii, care este cadrul în care întregul puzzle se potriveste! Prin harul Domnului, calendarul acestor evenimente, pe care le-am înțeles acum în rolul lor profetic, se face cunoscut relativ la săptămâna Foametei.
Deoarece auzului este de la Domnul, individual, eu pot doar cere Domnului de a permite celor care au urechi de auzit sa audă.
Dupa cuvintele profetului Isaia, Domnul a declarat:
Isa 46:10  Eu am vestit de la început ce are sã se întîmple și cu mult înainte ce nu este încã împlinit. Eu zic: „Hotãrîrile Mele vor rãmîne în picioare, și Îmi voi aduce la îndeplinire toatã voia Mea. 
Sfârșitul a fost făcut cunoscut de la început. Și așa se face că Apocalipsa se ​​găsește între randurile din cartea Genezei!
Iosif isi va dezvălui identitatea fraților săi ca o imagine a lui Iisus dezvăluindu-si identitatea fraților săi evrei, cei 144,000. Toți frații au fost adusi împreună în Egipt, înaintea lui Iosif. Simeon a fost restituit, acel element, cel mai critic, care Romani 10:17 ne spune este premisa pentru credință.
Gen 45:1  Iosif nu s'a mai putut stãpîni înaintea tuturor celor ce-l înconjurau. Și a strigat: „Scoateți afarã pe toatã lumea.” Și n'a mai rãmas nimeni cu Iosif, cînd s'a fãcut cunoscut fraților sãi. 2  A izbucnit într'un plîns așa de tare cã l-au auzit Egiptenii și casa lui Faraon. 3  Iosif a zis fraților sãi: „Eu sînt Iosif! Mai trãiește tatãl meu?” Dar frații lui nu i-au putut rãspunde, așa de încremeniți rãmãseserã înaintea lui. 4  Iosif a zis fraților sãi: „Apropiați-vã de mine.” Și ei s'au apropiat. El a zis: „Eu sînt fratele vostru Iosif, pe care l-ați vîndut ca sã fie dus în Egipt. 5 Acum, nu vã întristați și nu fiți mîhniți cã m'ați vîndut ca sã fiu adus aici, cãci ca sã vã scap viața m'a trimes Dumnezeu înaintea voastrã.
Aceasta imagine a descoperirii identității lui Iosif fata de frații săi este pecetluirea celor 144,000. Iisus va deveni cunoscut lui Israel în acest fel! Aceasta este imaginea și acestea sunt cuvintele pe care le vor auzi! Fac pariu că sunt deja bine familiarizați cu ele, dar numai în contextul istoric. Imaginați-vă cât de uimiti vor fi acestia atunci când Îl vor vedea și auzi de fapt pe Iisus vorbindu-le fără un "interpret egiptean"! Slavã!!! Ce privilegiu de a privi dincolo de văl la slava care vine!!! Aceasta este acceptarea mult așteptatului lor Mesia, infatisata atât de simplu și frumos în aceasta imagine, ascunsă dar descoperită acum, de recunoaștere a părintelui lor Iosif! Ca urmare a acestui eveniment incredibil (deși cu siguranță nu dezamăgitor), Mireasa va fi apoi primită de către Mirele ei!
Apoc 7:3  zicînd: „Nu vãtãmați pãmîntul, nici marea, nici copacii, pînã nu vom pune pecetea pe fruntea slujitorilor Dumnezeului nostru!”4  Și am auzit numãrul celor ce fuseserã pecetluiți: o sutã patru zeci și patru de mii, din toate semințiile fiilor lui Israel. 5  Din seminția lui Iuda, douãsprezece mii erau pecetluiți; din seminția lui Ruben, douãsprezece mii; din seminția lui Gad, douãsprezece mii; 6  din seminția lui Așer, douãsprezece mii; din seminția lui Neftali, douãsprezece mii; din seminția lui Manase, douãsprezece mii; 7  din seminția lui Simeon, douãsprezece mii; din seminția lui Levi, douãsprezece mii; din seminția lui Isahar, douãsprezece mii; 8  din seminția lui Zabulon, douãsprezece mii; din seminția lui Iosif, douãsprezece mii; din seminția lui Beniamin, douãsprezece mii, au fost pecetluiți. 
Iata o prezentare tematică a acestui pasaj important . Aceasta dezvăluie accentul pe versetul 6, modelul tematic pivotează în jurul acestuia. Cu toate că ti s-ar fi putut părea (cum mi s-a parut si mie atât de mult timp) că versetul este de mică importanță, calendarul și activitățile de recoltare sunt cu adevărat foarte importante la nivel profetic.
Geneza 45:4-9 O prezentare tematică
4 Iosif a zis fraților sãi: „Apropiați-vã de mine.” 
Și ei s'au apropiat. El a zis: „Eu sînt fratele vostru Iosif, pe care l-ați vîndut ca sã fie dus în Egipt. 
5  Acum, nu vã întristați și nu fiți mîhniți cã m'ați vîndut ca sã fiu adus aici, cãci ca sã vã scap viața m'a trimes Dumnezeu înaintea voastrã. 
6  Iatã sînt doi ani decînd bîntuie foametea în țarã; 
și încã cinci ani, nu va fi nici arãturã, nici seceriș. 
7  Dumnezeu m'a trimes înaintea voastrã ca sã vã rãmînã sãmînța vie în țarã, și ca sã vã pãstreze viața printr'o mare izbãvire. 8 Așa cã nu voi m'ați trimes aici, ci Dumnezeu; 
El m'a fãcut ca un tatã al lui Faraon, stãpîn peste toatã casa lui, și cîrmuitorul întregei țãri a Egiptului. 
9  Grãbiți-vã de vã suiți la tatãl meu, și spuneți-i: „Așa a vorbit fiul tãu Iosif: „Dumnezeu m'a pus domn peste tot Egiptul; pogoarã-te la mine și nu zãbovi! 

Când Joseph a marcat momentul în raport cu săptămâna Foametei, el știa când a început și cât timp va dura  El nu a avut nici o îndoială că a fost așa cum i-a fost revelat cu nouă ani în urma din acel moment! Lasă-mă să te întreb ceva, și vreau să te gândesti la asta. Când acest scenariu profetic este îndeplinit, crezi că poziționarea acestui eveniment în raport cu săptămâna Foametei va devia de la model? Corect. Probabil ca nu.
Când ai citit mențiunea lui Iosif despre arat și seceriș, este posibil să fi gândit, "Aha! alegorie a recoltei"! La acest moment în săptămâna Foametei, putem deduce că o tranziție majoră are loc în activitățile din campul recoltei Domnului. În cazul în care un agricultor nici chiar nu ară campul său, el nu are nici o speranţă pentru a planta, să nu mai vorbim pentru a culege. Aratul solului pregătește solul să primească sămânța și apa. Aratul spiritual pregătește inimile oamenilor pentru a primi cuvântul lui Dumnezeu ca semințe și apă. Recoltatul are loc atunci când Domnul a favorizat-o și recolta ajunge la maturitate deplină. Avem sentimentul că în primii doi ani aratul și culesul au continuat, însă fără un rezultat semnificativ. Din alte relatari profetice similare se pare că acesta este punctul în care ceea ce se numește necazul cel mare începe. La acest moment, sezonul hotărât pentru Adam în Geneza 3:17-19 va fi atins o anumită limită. Promisiunea a fost data lui Adam că "Blestemat este pământul din cauza ta," și i s-a spus, "În trudă vei mânca din el în toate zilele vieții tale." Fara nici o activitate agricolă de recoltat, este clar că această viață blestemată a neamului lui Adam - va fi în sezonul asfinţitului.
Deci, cei 144,000 de frați tocmai au îndeplinit sarcina de a aduce pe Ben-Oni/Beniamin/Mireasa la Iosif și erau pe punctul de a primi o sarcina suplimentara. Acest lucru este în conformitate cu planul declarat în Romani 11.
Gen 45:9  Grãbiți-vã de vã suiți la tatãl meu, și spuneți-i: „Așa a vorbit fiul tãu Iosif: „Dumnezeu m'a pus domn peste tot Egiptul; pogoarã-te la mine și nu zãbovi! 10  Vei locui în ținutul Gosen, și vei fi lîngã mine, tu, fiii tãi, și fiii fiilor tãi, oile tale și boii tãi, și tot ce este al tãu. 11 Acolo te voi hrãni, cãci vor mai fi încã cinci ani de foamete; și astfel nu vei pieri, tu, casa ta, și tot ce este al tãu. 12  Voi vedeți cu ochii voștri, și fratele meu Beniamin vede cu ochii lui cã eu însumi vã vorbesc. 13  Istorisiți tatãlui meu toatã slava pe care o am în Egipt, și tot ce ați vãzut; și aduceți aici cît mai curînd pe tatãl meu.”
Observa cum Iosif subliniază că Benjamin cunoaște identitatea celui care a vorbit cu ei. Mireasa știe cine este Iisus, fiind bine familiarizati cu căile lui - asa au ajuns să fie Mireasa! Ce sursă de inspirație este această relatare pentru mine!
Deci Mireasa este prezentă pentru a da mărturie despre identitatea lui Iisus. Prezența strălucitoare a Miresei în starea ei slavita va confirma cuvintele lui Iisus. Sarcina data celor 144k este de a duce mărturia lui Iacov și să-l aducă repede in cer. Ei trebuie să spună lui Iacov despre toata onoarea acordată lui Iisus în cer, cum a fost înălțat la dreapta scaunului de domnie al lui Dumnezeu (și tot ceea ce scrie în Epistola catre Evrei ca El este mai mare decât îngerii și are veșnică preotie). Ei trebuie, de asemenea, sa ateste lui Iacov despre tot ceea ce au văzut în vizita lor in cer, care include cu siguranță prezența slavita a Miresei. Cei 144,000 vor răspunde la aceasta sarcina și vor aduce pe Iacov la cer să locuiască în "Gosen", pentru a fi scutit de foamete. Acolo, acestia vor fi ingrijiti și protejat pentru un sezon, salvarea lor fiind asigurata.
Relatarea Genezei continuă cu ceea ce se întâmplă la sfârșitul pecetluirii și darii sarcinii.
Gen 45:14  El s'a aruncat pe gîtul fratelui sãu Beniamin, și a plîns; și Beniamin a plîns și el pe gîtul lui. 15 A îmbrãțișat de asemenea pe toți frații lui, plîngînd. Dupã aceea, frații lui au stat de vorbã cu el. 
Uau! Vreau să fiu acolo! Ce timp de bucurie. Yom tov al Hag HaMatzot, ultima zi a Sărbătorii Azimilor, va fi sărbătorită cum nu a mai fost sărbătorita înainte vreodata! După ce această relație specială a fost stabilita, aceasta va dăinui, deoarece vedem că, după aceea, frații lui au vorbit cu el. Ei se vor împărtăşi cu el.
Supraveghind și conducand această misiune crucială, Tatăl ceresc recomandă lui Iisus amanuntele. Acestea sunt efectuate și misiunea este în curs de desfășurare.
Gen 45:17  Faraon a zis lui Iosif: „Spune fraților tãi: „Iatã ce sã faceți: „Încãrcați-vã dobitoacele, și plecați în țara Canaanului; 18  luați pe tatãl vostru și familiile voastre, și veniți la mine. Eu vã voi da ce este mai bun în țara Egiptului, și veți mînca grãsimea țãrii. 19  Ai poruncã sã le spui: „Așa sã faceți! Luați-vã din țara Egiptului care pentru pruncii voștri și pentru nevestele voastre; aduceți pe tatãl vostru, și veniți. 20  Sã nu vã parã rãu de ceeace veți lãsa; cãci tot ce este mai bun în țara Egiptului va fi pentru voi.” 21  Fiii lui Israel au fãcut așa. Iosif le-a dat care, dupã porunca lui Faraon; le-a dat și merinde pentru drum. 22  Le-a dat la toți haine de schimb, iar lui Beniamin i-a dat trei sute de sicli de argint și cinci haine de schimb. 23  Tatãlui sãu i-a trimes zece mãgari încãrcați cu ce era mai bun în Egipt, și zece mãgãrițe încãrcate cu grîu, pîine și merinde, pentru ca sã aibã pe drum. 24  Apoi a dat drumul fraților sãi, cari au plecat; și le-a zis: „Sã nu vã certați pe drum.” 25  Ei au ieșit din Egipt, și au ajuns în țara Canaanului, la tatãl lor Iacov. 
Pentru această însărcinare specială, fraților le sunt date aspecte suplimentare de mărturie să mărturisească impreuna cu cuvintele lor;

  • zece măgari încărcați cu cele mai bune lucruri din Egipt , și zece măgărițe încărcate cu cereale și pâine și alte provizii pentru calatoria lor
  • cateva care din Egipt
  • haine noi

Luați în considerare răspunsul lui Iacov la primirea mărturiei lor.
Gen 45:26  Și i-au spus: „Iosif tot mai trãiește, și chiar el cîrmuiește toatã țara Egiptului.” Dar inima lui Iacov a rãmas rece, pentru cã nu-i credea. 27  Cînd i-au istorisit însã tot ce le spusese Iosif, și a vãzut carele pe cari le trimesese Iosif ca sã-l ducã, duhul tatãlui lor, Iacov, s'a înviorat. 28  Și Israel a zis: „Destul! Fiul meu Iosif tot mai trãiește! Vreau sã mã duc sã-l vãd înainte de moarte.”
Slavă Domnului pentru răbdarea și îndurarea lui! Mărturia celor spuse l-au uimit pe Iacov, dar el a devenit convins văzând carele, a căror natură o voi aborda în scurt timp. Când spiritul tatălui lor Iacov s-a înviorat, aceasta este indicația că si ei acceptă pe Iisus ca Mesia. Și Israel a zis, "Sunt convins! Fiul meu Iisus este încă în viață!" Oh, ce realizare extraordinară! După toți acești ani, acum în intervalul unei scurte perioade de timp, două etape ale restaurării Israelului sunt finalizate. Observa că există o tranziție în narațiune în acest moment de la referirea la tatăl lor ca Iacov la referirea la el ca Israel. Acest lucru ne trimite in urma la schimbarea numelui său.
Gen 32:28  Apoi a zis: „Numele tãu nu va mai fi Iacov, ci te vei chema Israel (Cel ce luptã cu Dumnezeu); cãci ai luptat cu Dumnezeu și cu oameni, și ai fost biruitor.”
Când spiritul tatălui lor Iacov se învioreaza, și Israel spune, "Sunt convins", lupta lui cu Dumnezeu și cu oamenii se va sfarsi și el va fi biruitor!
Acum , permite-mi să ma refer la sensul celorlalte aspecte ale mărturiei. Cei 10 măgari cu cele mai bune lucruri din Egipt trebuie să fie unele cadouri foarte speciale purtate de către îngeri, a căror natură exactă eu nici nu mi-o pot imagina. Cele 10 măgarite care poartă cereale și pâine și alte provizii pentru călătoria lor trebuie să fie cuvântul lui Dumnezeu, care ii va susține și păstra, de asemenea purtate de către îngeri alesi pentru această sarcină. Îmbrăcămintea care le-a fost data era îmbrăcăminte egipteana, aparent pentru identificare și protecție. Această îmbrăcăminte cereasca ii va echipa. Se compară, probabil, cu pecetea care este pusa pe ei. Văd aceste haine cum ar fi o uniformă de fotbal american cu pernuţe, pantofi cu crampoane, casca, etc , sau ca îmbrăcăminte militară. Dar cum ramane cu carele?
Aceste care egiptene sunt minunate! Ele sunt ceea ce l-a convins pe Iacov din mărturia fiilor săi despre Iosif ! Cuvântul folosit aici pentru "care" este Strongs # 5699. "agalah, ag-aw-law", la fel ca H5696, ceva ce se invarte, de exemplu, un vehicul cu roți: - cart , car , vagon. Carele Egiptene vor transporta familiile celor 144,000 la cer, deci acesta nu este un convoi de Hummere, vagoane de fân sau remorci U-Haul. Ai citit vreodată despre viziunea lui Ezechiel a tronului cu vehiculul cu roți sub el? Acela e aparent carul Egiptean al lui Iosif!
Acum, când spiritul lui Iacov s-a învigorat el a spus, "Vreau sã mã duc sã-l vãd înainte de moarte!" Aceasta clarifică pentru noi ca acest lucru nu este o înviere. Rămas în corpul său temporal, Iacov este luat cu un car Egiptean intr-un loc special numit Gosen, care înseamnă "a trage in apropiere", un loc care este în Egipt, în apropiere de Iisus. Acest loc reprezintă ce e mai bun din țara Egiptului, unde se pot bucura de grăsimea pamantului. Acesta nu este un loc pământesc, ci un loc special de adăpost într-un tărâm ceresc posibil nedeosebit de grădina Edenului. Acesta este un loc în care aceste persoane nu sunt la îndemâna lui Satana până la momentul desemnat, așa cum aflam din Apocalipsa 12:14.
Atunci când spiritul lui Iacov se învioreaza, în conformitate cu principiul din Romani 11:15, trebuie să fie o înviere însoțitoare. Următoarea înviere-recoltă după cea a orzului la Pasti-Pesah este grâul la Cincizecime-Shavuot. Evenimentul este descris in Apocalipsa 7:9-14.
Slavă Domnului pentru ca ne-a deschis ochii pentru a vedea în viitor și sa ne aflăm, dacă ne vom califica prin marea lui milă și prin harul lui abundent, si cei ca noi - dragi Domnului! Roagă-te cu mine, că Domnul ne va socoti vrednici de a fi printre ei, prietene. [Amin; n.t.]


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu